ponnygaloppen

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av ponylovers - 28 januari 2011 23:30

Jag tänkte knåpa ihop en liten film där jag rider :)

jag har ridit i 3 år och då kommer lite bilder från början till nu :) har inte så jätte mke bilder när jag rider men det får duga :) vissa är lite failade haha xD


  

Av ponylovers - 28 januari 2011 22:45

Jaa :) Helena Lundbäck gick vidare i let's dane :)

han håller ju såklart på häst-tjejen :)

nu kommer 2 bilder på Helena :)

       

Av ponylovers - 28 januari 2011 19:39

Nu ska jag snart se på let's dance :)

har precis ätit :)

vi pratade om han som äger ikea typ, han är rikast av alla i hela världen tror jag och har 600 000 000 000 kr!! :O fatta va mke!!

och han tycker att han är fattig typ??!! :O

om jag skulle haft 600 000 000 000 kr så skulle jag köpt en häst och skämt bort den med de dyraste och bästa sadlarna, trensen, grimmorna, tacken och allt annat innom hästvärlden :D

åhh... vad man kan dagdrömma om sådant... mendet kommer aldrig gå i uppfyllelse :(

men man kan ju alltid njuta av sina drömmar :) det skulle inte vara helt fel att vara så rik :) 

men det värsta är att han påstår att han är fattig (??!!??!!) :O

aja, nu ska jag sponsra min kusins blogg :D

http://.somestjarna.blogg.se



Ha det bra nu och dagdröm mycket om pengar xD

  

Av ponylovers - 28 januari 2011 15:39

Sry för att det inte blev något inlägg igår:(

jag och Cassie var i stallet till kl.19.15 ca...

så när jag kom hem åt jag och efter det var jag tvungen att göra läxor... :( alla dess läxor -.-

men igår gick jag direkt till stallet efter skolan, som vanligt på torsdagar :)

och så bytte jag om och fixade jag vattnet, betforen och mockade sen kom Cassie upp till mitt stal efter ca en 30 min-en timma. då fixade vi hö och resten av maten sen fixade vi vattnet i hagen, för Frakki var jätte törstig han åt till och med isen som låg kvar i botten stakarn :P

och sen väntade vi i typ 1,5 timma tills vi tog in hästarna och fick sitt middags hö, sen borstade vi lite och så sadlade vi, trensade, jag tog på mig hjälm och väst och sen besnkydden :) och sen kom julia och då red vi ut en liten stund (var för halt i paddoken så vi kunde inte rida lektion :(

sen gick vi till cassies stall och där var det mockat så det slapp vi så vi tog bara in honom och borstade och så kom min pappa och hemtade oss för det var för halt på vägarna för att kunna rida eller leda brankie så han fick vila :)

och så var det kanske lite för att vi frös och var så kissenödiga som vi bara borstade haha xD

Sen när pappa kom så kände han igen Martin (han som äger stallet där Brankie står) och vi upptäkte att det var min gamla dagmammas son haha xD tänk va värden är liten :D

nu får ni lite bilder bara för att det blev ett så långt inlägg haha så blir det lite roligare :P


Här är några av hästarna på min ridskola :)


 

Lilla söta Gaston :)


Microbe längst fram och Wicky längst bak


 

Söta Microbe... min favo av shettisarna *stavning*

    Och lilla söta Gus som är den minsta av Shettisarna, sååå söt :D


  Lilla Helna <3


 

Och söta Rasmus, första hästen jag red på ridskolan :)


Och Jocke :) som igentligen heter "Jocke pocke robinhood" haha xD   

Och jag på söta fjordingen Daisy, min favorit bland de stora hästarrna  


 Och Blixten som igentligen är privat häst men som går på ridskolan ibland

bilden är tagen när min kompis Hilda hyrde honom :)


 

och så fick lilla åsnan också komma med :D såå söt haha lat men söt som går med på lektionerna ibland :), hon heter Sunny girl men kallas för åsnis :D




  

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder
 Filmer
 hiss/diss
 outfits
 vad vi gör när vi rider
 annat ( komentera vad )

Brankie

Jag (Cassie) hyr Brankie 4 dagar i veckan Brankie är lite anorlunda han har sina bra och dåliga dagar så hur det går när jag är där beror helt på Brankie.

Brankie är en maxad D ponny han är 147-148 cm i mank höjd.

Brankie är en väldigt pig 21 åring eller kanske inte så pig när vi rider men annars är han pig   

 

   

 

       

Hillevi

Hillevi är min (Annas) hyrhäst, hon är född år 1995.

Hon har färgen "BRUN" med en lite stjärna i pannan.

Hillevi är 142.

Hillevi är lite speciel, det är mycket häst i henne och hon är en fin dessyrponny :)

 

  

      

           

//Anna & Hillevi <3

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år som ÄÄÄLLLSSSKKKAAARRR hästar :D vi har varsin hyrhäst
Cassie-Brankie
Anna-Hillevi :D
hoppas att du gillar bloggen och glöm inte... KOMMENTERA!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Anna

Här är jag Anna.

Jag är 13 år och bor nära Göteborg :)

Jag har Hillevi 2 dagar i veckan och hjälper även till men Frakki som är en islandshäst.

Förutom att Rida så går jag i skolan, sitter vid datorn och är med kompisar xD

Jag gillar att pyssla men det blir inte av så ofta.

Ja nått mer?

Jag har en katt och en kanin :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards