ponnygaloppen

Alla inlägg under februari 2011

Av ponylovers - 7 februari 2011 20:06

Det blev bara stallet i 1,5 timma idag ;)

Sköönt, jag slapp rida vilket jag gillar eftersom att det regnar väldigt mke :/

jag vet inte vad jag ska skriva för det har inte hänt nåt särskilt.

Jag slapp iallafall mocka, fylla hö och göra kraften och betforen ;)

aja heeeejdå


  

Av ponylovers - 7 februari 2011 15:49

 
Ingen bild

Clara

Vad hette den första hästen ni red och hur såg den ut?


                 Anna - Den första hästen som jag red heter

                 Gaston han är brunskäck , han är en blandning

                 mellan shettis och gottlandsruss.


 

         Cassie - Min första häst jag red heter Charlie

                   och han är en brun häst väldigt stor faktiskt.





 
Ingen bild

Jasmine

Är ni ofta med varandra i stallen?


          Båda - Det är olika men nu när det är kalt

                  och går kvarka så blir det inte så ofta.




 
Ingen bild

Lina

Cassie: Hur är Bankie att rida?

Anna: Hur är Hillevi att rida?


        Anna - Hillevi är snäll och oftast arbetsvilig,

               det är gansk svårt att beskriva men hon är

                ganska pigg och gillar att hoppa, jag vet

                inte riktit hur jag ska förklara ;)

 

       Cassie - Brankie är väligt seg när man rider i

                paddock men han kan vara pig när man

               rider ut asså det beror helt på Brankie

               han har sina bra och dåliga dagar.




 
Ingen bild

Saga

Hur länge har ni ridit? :)



          Anna - jag har ridit i 3 år

 

         Cassie - Jag har ridit i 6 år så jag

                  började rida när jag var 7.



 
Ingen bild

sanna

Följer ni några bloggar? isåfall vilka? :D

          Anna - Jag följer Dressyrmupparna,slponny,

                  rilfarna ibland och sorbyryttarna

 

 

         Cassie - Jag följer inte riktigt någon blogg

                  men kan kolla in på dressyrmupparna.


 
 
Ingen bild

Karin

Har ni hyrt några andra hästar innan?



                  Anna - Nej men jag har varit skötare på en

                    häst som heter Wicky

 

           Cassie - Ja det har jag jag har hyrt tre hästar 

                     innan min första häst jag hyrde heter

                     Labolina och sedan har jag hyrt en liten

                     shettis som heter smulan och en fjordin

                     som heter Hampus.




 
Ingen bild

Sara

Hur träffades ni?

           Båda - vi har alltid gått i samma skola

                   men inte i samma klass men i 5

                   bytte anna till min klass och så

                   blev vi vänner.

 
Ingen bild

Malin

Hur länge har ni hyrt hillevi och brankie?<3

           Cassie - Jag har hyrt Brankie i snart ett år

          Anna - Jag har hjälpt till med Hillevi och

                  Frakki i lite mer än ett år men jag

                 började Hyra Hillevi först i höstas : )

Ingen bild

Maria

Har ni några andra djur?

 

            Anna - Ja jag har en kanin som heter

                    Tassen och en Katt som heter Nikki.

 

           Cassie - Ja, jag har tre katter som heter

                    Hana med ett n och Lovelia och Alfons 

                    sedan har jag en kanin som heter Alice.



 
 
Ingen bild

Matilda

Hur började ni hyra era hyrhästar?

 
 
 

           Anna - Min pappas systers (min fasters) kompis

                   (Helene) äger ju Frakki och då var jag

                   med henne en gång och senare gick jag

                  dit oftare och sen fick jag börja hyra henne

 

 

          Cassie - Jag praoade på hööks där hon som äger

                   Brankie jobbar och så kände min mamma

                   henne när hon var yngre



 
Ingen bild

Moa

Hur många gånger har ni ramlat av?

          Anna - Jag har ramlat av 8 gånger. 3 gånger på

                  Hillevi, 2 gånger på Jocke, 1 gång på

                 Blixten, 1 gång på Pluto och 1 gång på Göte.

                 haha den på göte var nog den klantigaste jag

                 varit med om haha, jag red damsdel och skulle

                sätta mig normalt igen han stog stilla och när

                jag skulle ta över benet så fick jag inte över

               det så jag kom på mage på hanns rygg och sen 

               gled jag ner hahaha

 

 

        Cassie - Jag har ramlat av en gång på min förra hyrhäst

                 den lilla shettisen hon är jätte busig hon håller

                 på och bocka och sparka och sånt så hon är väll

                inte den snällaste hästen man kan ha men haha



  

Av ponylovers - 7 februari 2011 14:40

idag har vi haft återhämtningsdag i skolan.

jag jobbade med matte, geografi och fysik ;)

Det har inte hänt så mke i skolan idag så jag har inte så mke att skriva om ;)

om 1-2 timmar kommer svaren till frågestunden fram :)

ska bara vänta tills Cassie loggar in på Skype ;)

Jag har upptäckt en skumm sak :O

den översta grimman med typ paljätter på finns inte längre på hööks hemmsida :O

menmen innan jag köper ska jag kolla på gbg horse show om det finns någon där :)

ska till stallet ikväll och rida frakki, kan inte säja att jag är så där väldans peppad på det i detta vädret :/

men jaja hade braa så kommer svaren om ett tag :)

  

Bild från när Cassie hoppar med Brankie lite tidigare i vintras :)


  

Av ponylovers - 6 februari 2011 21:36

Hej, jag ska köpa en grimma till Hillevi eller Frakki :)

Helst vill jag köpa till Hillevi men jag får fråga Julia om det är ok :)

Annars köper jag en till Frakki.

Här är de grimmor jag funderar på :)


Fanns inte bild utan häst i rätt färg ;) men om jag ska köpa en sådan till Frakki så blir det en ljusblå   

Pris: (ord pris: 99kr) nu: 49 kr 

Denna till Hillevi antagligen :)

Pris: 49 kr

Till hillevi tror att den skulle passa henne bra :)

Pris:49 kr

Till Frakki (finns också i andra färger som är möjliga)

Pris: 59 kr


vad tycker ni? :)


  

Av ponylovers - 6 februari 2011 21:07

Klicka på bilden för att komma till frågestunden!!

(vi länkar er inte om ni lägger in länk på komentaren ;)

komentarerna kommer inte heller att "godkännas" och synas på bloggen ;)

Vi svarar inte heller på frågor som är kränkande eller privata


  


  

Av ponylovers - 6 februari 2011 19:02

någon mer än jag som ÄLSKAR brunt läder?


  


  

Av ponylovers - 6 februari 2011 18:05

Hejsan hoppsan.

Idag har jag varit i stallet och ridit Frakki :)

Jag red ut med hon som hade Hillevi idag :) Sofia heter hon ;)

Till en början gick det bra

men efter ett tag så blev han väldigt pigg och så

och det är lite skilnad att rida isläninger än att rida "vanliga" hästar

så jag vet inte riktit hur jag hanterar sådana situationer

så jag hoppade av och ledde honom hem resten av vägen :)

På "vanliga" hästar kan man ju bara sätta sig djupt i sadeln, luta sig bakot och "dra" (inte dra men ni fattar) i tyglarna...

MEN när man gör det på islänningar så betyder det TÖLT

så ja det kunde jag ju inte göra, så till Frakki får man säga "Stanna"

men han ville inte då heller xD

så det ledde till att jag hoppade av för säkerhetens skull :)


Sen när vi kom tillbaka så skulle hästarna (Hillevi och Frakki) raspa tänderna ;)

Hillevi var duktig (iallefall i början) sen blev hon lite ehm vad ska man säga? men hon lixom gick bakåt och så, men ennars var hon duktig :)

Frakki brukar vara lite jobbig sa Helene men han skötte sig jätte bra :) fast när hon skulle ta på utsidan så blev han som Hillevi blev (Hillevi blev också så när dom tog på utsidan av tänderna) 

Sen hände det väll inget specielt men här får ni en bild på Frakki som jag tog idag ;)


  

Kanske inte finaste bilden precis men om han tittade in i kamerans så blev bilden suddig för att han rörde på sig så detta var den ända bra bilden jag fick ;)

Snart kommer "veckans outfit"


  

Av ponylovers - 6 februari 2011 09:24

Hej

Glömmde skriva igår om hur det gick i går men jag kan säga att

det var typ storm så Brankie var jätte stisig och pig han sprang

hela tiden jag fick inte stop på han så jag hoppade av men då

fortsatte han ändå så jag trodde han skulle springa i från mig

han började springa runt mig och så klar kom det ju massa andra hästar som skulle förbi.

Så jag har lite ont i fötterna hehe blev trampad et par gånger haha


Här kommer lite bilder på Brankie ;)

        


Ha det bra!!!

  

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder
 Filmer
 hiss/diss
 outfits
 vad vi gör när vi rider
 annat ( komentera vad )

Brankie

Jag (Cassie) hyr Brankie 4 dagar i veckan Brankie är lite anorlunda han har sina bra och dåliga dagar så hur det går när jag är där beror helt på Brankie.

Brankie är en maxad D ponny han är 147-148 cm i mank höjd.

Brankie är en väldigt pig 21 åring eller kanske inte så pig när vi rider men annars är han pig   

 

   

 

       

Hillevi

Hillevi är min (Annas) hyrhäst, hon är född år 1995.

Hon har färgen "BRUN" med en lite stjärna i pannan.

Hillevi är 142.

Hillevi är lite speciel, det är mycket häst i henne och hon är en fin dessyrponny :)

 

  

      

           

//Anna & Hillevi <3

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år som ÄÄÄLLLSSSKKKAAARRR hästar :D vi har varsin hyrhäst
Cassie-Brankie
Anna-Hillevi :D
hoppas att du gillar bloggen och glöm inte... KOMMENTERA!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Anna

Här är jag Anna.

Jag är 13 år och bor nära Göteborg :)

Jag har Hillevi 2 dagar i veckan och hjälper även till men Frakki som är en islandshäst.

Förutom att Rida så går jag i skolan, sitter vid datorn och är med kompisar xD

Jag gillar att pyssla men det blir inte av så ofta.

Ja nått mer?

Jag har en katt och en kanin :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards