ponnygaloppen

Alla inlägg under februari 2011

Av ponylovers - 6 februari 2011 00:03

Glöm inte att ställa frågor i frågestunden, svaren kommer imon :)


Klicka HÄR för att komma till frågestunden!!

  

Av ponylovers - 6 februari 2011 00:00

här kommer lite saker på vad jag skulle köppt till min häst (utröstning) om jag hade en+om jag hade oendligt med pengar ;) (från hööks)

vi säger att hästen är skimmel ;)


                            




Och mycket mer ;)


  

Av ponylovers - 5 februari 2011 17:49

Idag har jag varit i stallet och tagit hand om Hillevi :)

Jag gjorde alla stallsysslor men jag slapp att mocka :D

sen borstade jag och så gosade jag lite men Hillevi ville inte gosa... neee: hon ville ha godis ;)

Så jag tog på henne täcket och stälde in henne i boxen och så fick hon lite morot :)

sen så gosade jag lite och denna gången gick hon med på att stå stilla och bli gosad med xD

sen så gav vi dom betfor och middags-höt och så tog jag lite bilder på henne senare ;)

Sen hjälpte jag till lite med insläppet eller aa jag tog in 2 hästar men ändå, jag tog in SAADIQ och CAMARO :)

Imon blire stallet kl.12.00 då zZzZ jag kommer vara trött :P


Här e bilderna ;) eller allefall några av dom


           


Haha kanske inte världens finaste bilder precis menmen xD mobilbildder lixom :P


  

Av ponylovers - 5 februari 2011 17:34

Visst kan det vara jobbigt om man är klar med stallsysslorna men man moste vänta i stallet tills man ska t.ex: ta in hästarna/Vänta på plats i stallgången/Vänta på bussen, eller vad som helst!

Nu kommer några tipps på vad man kan göra då :D


*Läsa igenom wite board-tavlan en gång till (om stallet har en)

*Kolla igenon anteknings boken till hästen och se vad som skrivits (om man har en)

*putsa sadel och träns (om det inte redan stog på schemat när man kom till stallet)

*mocka lite extra

*sopa i stallgången

*Göra läxor (om man har några)

*göra rent borstarna i rycktlådan


Ja vad vet jag det finns säkert mycket mer man kan göra men hoppas att ni tycker att det blev bra ;)


  

Av ponylovers - 4 februari 2011 23:17

Hejhej ;P

 det blev inget stall och ingen ridning varken igår eller idag för min del :(

igår åkte vi ju skidor och kom hem runt 6 och då han jag inte åka till stallet för jag rider ju lektion men julia hinner inte så sent + jag var frött som en sengångare xD

och idag hade jag fortfarande ont i knät sen igår men jag hoppas att det går över fört så att jag kan bla gå i trappor utan att det gör ont xD

har inte testat att rida när jag har haft ont men jag ska troligtvis rida på Frakki på söndag :) (Y)


Tycker ni som jag... fredags-kvällar är skumma, om man tänker på typ nån lektion som man hade i skolan på fredagen så känns det som om det var igår och sen fattar man att det var idag och då känns det helskummt :S det var lixom typ 10 timmar sedan man var i skolan så det känns som lördag xD haha aja skit samma :P


vill ni ha lite bilder? haha mina inlägg blir tråkiga utan bilder så här för ni bilder ;)



 

Jag och Gaston yumkhana *stavning* på ridskolan för typ 2 år sedan :)


  

Jag och Jocke för typ 1-2 år sedan ;)


 

Trident :) Jan Brinks "Briar" avkomma :D står i mitt gamla stall och jag tycker att det är ganska coolt ;)


Jag och söta hillevi<3  


Jag och Hillevi :) se så fint hon går eller aa, lite långt ner med huvet och bakom lodbandet men tänk bort det och se på Ryggen istället xD


  

Av ponylovers - 4 februari 2011 20:50

Hej!

Skall till Brankie i morgon vet inte riktigt vad vi skall göra men

det blir säkert jätte bra och hoppas det blir fint väder också

men lägger ut ett inlägg i morgon om hur det gick och vad vi gorde.


Här kommer lite bilder på mig när jag rider för typ sex årsedan :D


  Här är på mitt första ridläger :D





  Första ridlägret





  På ridskolan :D






  

 Min första hyr häst Labolina fast hoon lever inte längre :(



Ha det bra!

  

Av ponylovers - 4 februari 2011 20:28

  


 


Här är jag när jag var liten veckans dåliga vana av mig är att

jag hade förlånga tyglar så tänk på det när ni rider att ni

känner hästens mun. (om ni inte viste det) 


Ha det jätte bra!!!

  

Av ponylovers - 4 februari 2011 19:28

Fortsätt att skicka in frågor till oss nu :D 

vi vill ha många frågor xD

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni se mer av?
 Bilder
 Filmer
 hiss/diss
 outfits
 vad vi gör när vi rider
 annat ( komentera vad )

Brankie

Jag (Cassie) hyr Brankie 4 dagar i veckan Brankie är lite anorlunda han har sina bra och dåliga dagar så hur det går när jag är där beror helt på Brankie.

Brankie är en maxad D ponny han är 147-148 cm i mank höjd.

Brankie är en väldigt pig 21 åring eller kanske inte så pig när vi rider men annars är han pig   

 

   

 

       

Hillevi

Hillevi är min (Annas) hyrhäst, hon är född år 1995.

Hon har färgen "BRUN" med en lite stjärna i pannan.

Hillevi är 142.

Hillevi är lite speciel, det är mycket häst i henne och hon är en fin dessyrponny :)

 

  

      

           

//Anna & Hillevi <3

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år som ÄÄÄLLLSSSKKKAAARRR hästar :D vi har varsin hyrhäst
Cassie-Brankie
Anna-Hillevi :D
hoppas att du gillar bloggen och glöm inte... KOMMENTERA!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Anna

Här är jag Anna.

Jag är 13 år och bor nära Göteborg :)

Jag har Hillevi 2 dagar i veckan och hjälper även till men Frakki som är en islandshäst.

Förutom att Rida så går jag i skolan, sitter vid datorn och är med kompisar xD

Jag gillar att pyssla men det blir inte av så ofta.

Ja nått mer?

Jag har en katt och en kanin :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards